2008. szeptember 22., hétfő

Főzőcskés dalok, mondókák


Borsót főztem, jól megsóztam,
meg is paprikáztam. Ábele, bábele, fuss!
*
Kerek ez a zsemle, nem fér a zsebembe.
Kétfelé kell vágni, úgy kell megpróbálni.
Úgy kell zsebrevágni.
*
Süssünk, süssünk valamit,
Azt is megmondom, hogy mit,
Lisztbôl legyen kerekes,
Töltelékes jó édes,

Sodorva, tekerve,
Túróval bélelve,
Csiga-biga rétes,
Leveles és édes.
*
Süti, süti pogácsát, apjának, anyjának,
Kedves kis bogarának.
*
Fánk, fánk, sül a fánk,
süti, süti Anyukánk,
Fánikának, Sárikának,
Katinkának, Marcikának.
*
Kiugrott a gombóc a fazékbul,
utána a molnár fazekastul.
Stul, stul, stul,
fazekastul.
*
Ciróka, Maróka, mit fôztél Katóka?
Kavartam babocskát, sütöttem pampuskát.
Ide raktam, oda raktam,
Utoljára mind bekaptam, hamm!
*
Töröm, töröm a mákot
Sütök neked kalácsot,
Ica, tolla, motola,
Neked adom babika.
*
Szita, szita, sûrû szita,
ma szitálok, holnap sütök.
Hófehér kis cipót sütök.
Megvajazom, megzsírozom,
mégis, mégis neked adom.
*
Kis Kati főzi kásáját.
Keveri, keveri,
Mindig jobbra keveri.
Keveri, keveri,
Mindig balra keveri.
*
Barátom a hentes bácsi,
Ő szokta a húst felvágni,
Vágja-vágja jó apróra,
És azután megsózza.
Szalonnát is vág közéje,
Csitteg-csattog éles kése.
Jobbra-balra megforgatja,
És a végén jól megsózza.
*
Tarbay Ede: Cipósütő mondóka

Parazsad süssön
kemence,
cipót puhára,
kerekre,
lángost laposra,
veresre,
jól süss, kedves
kemence.

Piruljon benned
réteske,
fonott kalácsunk
fényesre,
huszár, pojáca,
mézeske,
jól süss, kedves
kemence.
*
Süt a pék, süt a pék
Kenyeret,
Jó ízűt és meleget.
Gyúrjad, dagaszd,
Tedd a lapátra,
Friss finomság vár a babára.
*
Fazekam a tűzhelyen,
Fazékban a levesem,
Hogyha megfőtt, megeszem.
Keverem-kavarom,
Ott hűl már az asztalon,
Tányéromra kirakom,
Éhes már a pocakom.
mondóka, mondókák, dalok, versek, dal, vers, gyerek, versike, gyermek, gyerekdal, gyerekvers, gyermekdal, verses könyv, mondókás könyv, gyerekkönyv, gyermekkönyv, óvoda, ovis vers, óvodás vers, ovis dalok, ovis versek, hintáztató, altató, dalocska, ének, bölcsöde, csecsemő, baba, kisgyermek, gyermekkor, babazene

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményed van? Írd meg!